11/17/2012

Design with me #1

Webdesignen, iets wat ik ongelofelijk leuk vind en daarom supergraag met jullie wil delen. En dat is wat ik ga doen in de rubriek "Design with me". Ik ga tutorials maken, denk aan het maken van een header, achtergrond, and other stuff. Wat we vandaag gaan maken is een aardig simpele header.  Bijd deze de allereerste editie, veel plezier!




















Nodig:
- Photofiltre studio x (x)
- Achtergrond (x)
- Plaatje 1 (x)
- Plaatje 2 (x)
- Brushes (x) (x)
- Lettertypes (x)

How to: Photofiltre studio x downloaden.
1. Ga naar de site waar je hem kunt downloaden, hier kom je als je op het kruisje achter Photofiltre studio x klikt.
2. Je ziet hier verschillende versies waar je uit kunt kiezen. Je hebt "PF studio", daarachter staat een download link.
3. Vanaf hier moet het niet zo moeilijk zijn, en ik ga er van uit dat dit je zelf wel moet lukken. Als je hier alsnog vragen over hebt kun je ze altijd stellen door mij te mailen of even een reactie achter te laten!

Het maken van een header voor jouw blog.
1. Maar een printscreen van jou blog, plak hem in pfsx (photofiltre studio x) en selecteer de header
die jij nu hebt, zo kun je de grote bepalen.
Met dit icoontje kun je een stuk selecteren. Je vind dit icoontje in de zijbalk aan de rechterkant. Wanneer die balk er niet is ga je naar beeld > Gereedschapspalet, dit vindt je bovenaan je beeld.

2. Nu plak je de achtergrond erin, hij is misschien iets te klein, maar je kunt hem vergroten door op je rechtermuisknop te klikken > vrij aanpassen > schaal op 120%. Het kan natuurlijk zijn dat je hem niet hoeft te vergroten, of dat hij bijv. op 110% moet staan, dat ligt aan de grote van jou header.






















3. Neem nu plaatje 1, deze open je en plak je helemaal rechts van je beeldscherm. Nu gaan we gummen. Dit doen we met dit icoontje:
Hiermee kun je gummen, maar om het een natuurlijk, geblend effect te geven gaan we de "eigenschappen" van de gum nog een beetje aanpassen, dat zie je hieronder. Je kunt een beetje spelen met de straal en de druk, om te zorgen dat het mooi in elkaar overloopt, ong. zo:
Dit zijn de "eigenschappen"
voor de gum.

4. Plak nu ook plaatje 2 op je header, deze plak je ong. naast het andere plaatje. Ook hier ga je aan de slag met de gum, maar dit keer aan beide kanten. Als het goed is heb je dan ong. dit:
5. Nu voegen we wat brushes toe, dit om je header een leuk effect te geven. Ik heb twee site's met brushes neergezet, je kunt hier zelf kiezen wat je leuk vindt. Om brushes toe te voegen kopieer jij de brush die jij leuk vindt. Je zorgt er voor dat je kleur op wit staat, dan klik je op bewerken > plakken speciaal > masker en tada, daar zijn de brushes in het wit, je kunt natuurlijk ook andere kleuren kiezen, maar wit vind ik persoonlijk het mooist. Dit is wat ik nu heb:
6. Nu moet alleen de naam van je blog er nog op. Dit doe je door op het tekst icoontje te klikken:
Dit icoontje vindt je in de balk bovenaan je beeld. Er zijn verschillende leuke opties om je tekst te "versieren".
Dit is het gewone tekstvak, hier kun je het lettertype kiezen, de grootte, je kunt tekst typen, de kleur bepalen, etc. Niet heel bijzonder allemaal. Het lettertype die je hier ziet is Carnivalee Freakshow, deze kun je downloaden op dafont.com, hier vindt je ook nog allemaal andere leuke lettertypes.

En dit is het andere scherm, hier kun je wat leukere dingen mee. Zo kun je o.a. je tekst doorzichtig maken, slagschaduw toevoegen, een streep om je tekst zetten of je tekst een patroon geven. Het is helemaal aan jou wat je doet!

Mijn resultaat
Ik wil jullie ook mijn gemaakte header laten zien, maar omdat deze niet helemaal op de pagina past heb ik hem in twee stukken verdeeld, en hem ook nog even geupload op tinypic, zodat jullie toch nog het heel resultaat kunnen zien! Klik hier voor de hele header.


Credits/other information
- De lettertypes die ik heb gebruikt zijn Century Gothic, Carnivalee Freakshow en Visitor TT2 BRK.
- De achtergrond komt van So-Ghislaine, deviantart. Klik voor meer achtergronden/textures.
- De download van photofiltre studio x is een trail versie, deze is maar voor 30 dagen, hierna moet je deze code invoeren:
Gebruikersnaam: 00000
Code: 7FB47-B5370-8C4A7-FB57A

Ik wil graag van jullie weten of je nog idee├źn hebt voor deze tutorials, iets wat jij graag wilt weten of wilt kunnen maken. Wanneer je vragen hebt mag je me altijd mailen of je vraag achterlaten bij de comments! Oh, en ik zou het supertof vinden jou gemaakte design te zien!

Xoxo Maartje




12 reacties:

Een reactie plaatsen