11/19/2012

Design with me #2

Ik ben helemaal in de designstemming, en heb al een aantal superleuke dingen bedacht, dus dat wordt een overload aan designtutorials ^^. Haha, noo, ik wil wel proberen het een beetje binnen de perken te houden, anders is er voor jullie natuurlijk ook niks meer aan, haha. Maar wat we vandaag gaan maken is een bewegend plaatje, oftewel een GIF. Superleuk en simpel om zelf te maken!









Nodig:

- Photofiltre studio x (x)
- Plaatjes

Photofiltre studio x downloaden.
How to: Photofiltre studio x downloaden.

Het maken van een bewegend plaatje.
1. Open een nieuw vel van 100x100.
Een nieuw vel kun je openen met dit icoontje bovenin je beeld, helemaal links.
Zo moeten je instellingen staan:




























2. Als het goed is heb je een aantal leuke plaatjes gekozen. Deze plak je allemaal op je vel, zodat je allemaal lagen met plaatjes hebt. De hoeveelheid plaatjes is aan jou, dit maakt echt helemaal niet uit, maar ik vind altijd hoe meer hoe leuker, leef je dus uit met je plaatjes! Mooie plaatjes kun je vinden op bijv. weheartit.com of tumblr.com, maar natuurlijk ook op google!

3. Waneer je al je plaatjes op je vel hebt, ga je naar gereedschappen > bewegende gif. Dit stel je zo in:
De vertraging kun je zelf kiezen. 20 is bijv. veel sneller dan 70, het is aan jou wat je mooi en leuk vindt. Als je hem eerst even wilt zien kun je op voorbeeld klikken. Zo kun je hem aanpassen tot dat jij er tevreden mee bent. Wanneer dat het geval is klik je op exporteren en sla je hem op, en klaar is kees!





Mijn resultaat
Nu is deze heel simpel geworden, en ook heel makkelijk te maken, maar je kunt er nog veel meer mee! Zo kun je je foto's nog eerst bewerken, of er eerst tekst opzetten, het is maar waar je zin in hebt. Die van mij is in het thema food, omdat je daar altijd zulke leuke en lekkere dingen vind, haha :p


Leuke thema's
Nu is het best moelijk om iets te bedenken, wat voor foto's zijn leuk? Ik heb een lijstje gemaakt met een aantal leuke ideetjes!
- Je favoriete band/artiest.
- Fastfood
- Cupcakes
- Kawaii
- Animals
- Fashion
- Paris/London/New York
Natuurlijk valt er nog veel meer te bedenken, maar dit is dus even ter inspiratie!

I hope you enjoy! Deel je resultaat bij de comments!
Xoxo Maartje


0 reacties:

Een reactie plaatsen