11/19/2012

Origami

Origami, je hebt er misschien wel eens van gehoord, maar origami is een Japanse vouwkunst, en echt superleuk! Een vriendinnetje op school liet me vandaag zien hoe je supertoffe klauwen kunt maken, dat vond ik zo leuk, dat ik dit even met jullie wil delen, plus nog wat andere leuke origami tutorials en plaatjes c:
Laten we beginnen met de klauwen waar ik over vertelde, hier heb ik even een filmpje van opgezocht!


Natuurlijk heb ik deze ook zelf gemaakt, en ik heb er een paar foto's van gemaakt. Ik kan je verzekeren dat deze echt supertof zijn voor bijvoorbeeld Halloween. Deze zijn heel simpel, maar je kunt er vanalles mee, maak ze bijv. eens met gekleurd papier, of kleur ze zelf in, dit kan zelfs met bijv. nagellak!
Mijn zelfgemaakte klauwen, ze zijn echt best wel eng ^^
Claws c:









































Dit is een zwaan, zo eentje zag je ook in het begin, ik vind ze echt best wel tof! Ik heb hem zelf nog niet gemaakt, maar het lijkt me wel heel tof om te doen!






















Deze is simpel, maar ik vond hem wel leuk om er eventjes bij te doen, make love <3

















En dan als laatste iets wat jullie misschien ook al wel kennen: lucky stars, met een tutorial made by me, deze is al van een hele poos geleden, maar ik heb hem weer gevonden, met uitleg erbij!
1. Vouw het strookje papier zoals aangegeven staat op de tekening. Het papiertje moet dus achterlangs.
2. Vouw het stukje die overblijft (de korte) door je lusje heen en trek hem aan.
3. Het kleine stukje overgebleven papier stop je tussen het andere papier, zie afbeelding 5.
4. De lange strook die je overhoudt vouw je erom heen: links, rechts, links, rechts, enzovoort.
5. Het overgebleven stukje stop je weer tussen het papier, net als bij stap 3.
6. Nu druk je alle zijkanten in, en klaar is je lucky star c:
Dit is dus echt heel simpel en superleuk om te doen!




















Dit was het voor vandaag, je kunt natuurlijk nog veel en veel meer plaatjes en tutorials vinden, als je het echt leuk vindt! See you laterzzzzz,
xxx Maartje

4 reacties:

Een reactie plaatsen