12/31/2012

POLYVORE: You've got two sides of life

Weer een polyvore, tsss. Dit mag dan wel een polyvore outfit zijn, maar dit is een nogal bijzondere waar ik toch wel wat meer bij te vertellen heb. Een look met een betekenis. Waarschijnlijk kun je aan de titel al wel een beetje zien waar dit artikel over zal gaan.

You've got two sides of life

You've got two sides of life by amessagefrommaartje


Iedereen heeft een tweede kant, al is iemand zo gemeen, er zal altijd een aardige kant ergens aanwezig zijn. Een soort Ying en Yang, een zwarte en een witte kant. Wat heeft deze polyvore hier mee te maken? Misschien is het je opgevallen dat beide sets hetzelfde rokje bevatten. De ene kant is een classy en nette kant met een blouse, een peplum top met glitters, High heels en kraagjes. De andere kant is een stoere rock achtige kant met kruisen, studs/spikes en dr. Martens. En allebei met hetzelfde rokje. Stel dat dit rokje een mens zou zijn, dan zou dat mens een classy/nette kant en een stoere/rock kant hebben. 



























Zoals dit plaatje zegt, we hebben allemaal twee kanten, maar de ene laten we aan iedereen zien, terwijl we dat bij de andere niet doen. Eigenlijk is dit best iets om over na te denken. Als we ervan uitgaan dat we een goede en een slechte kant hebben, welke zijn dat bij jou?

Tine (12):
Mijn goede kanten zijn, dat ik vrijwel altijd rustig ben! Soms kan ik wel even wild zijn.. Maar dat is dan zeker niet op school! Ik help ook graag andere mensen, en als ze met iets zitten sta ik altijd paraat!
Mijn slechte kanten zijn dan wel, dat ik soms nogal ongeduldig ben, en heel soms nogal snel boos. Ook, vergis ik me vaak of zeg ik te snel dingen zonder erbij na te denken.

Malaika (13):
Een goede eigenschap is dat ik altijd probeer het goede in iemand te zien. Een slechte eigenschap is dat ik geen nee kan zeggen.

Ina (14):
Mijn goede kanten zijn dat ik graag naar anderen en ik hou geheimen geheim. Mijn slechte kanten zijn dat ik stil en snel agressief ben.

Shaked (14):
Mijn goede kanten... Ik ben geen doorsnee meisje, dit maakt mij ook speciaal. Ik ben spontaan, behulpzaak en ijferig. Mijn slechte kanten... Ik word gauw jaloers op iemand waarvan ik zeker weet dat ik het beter kan of zou kunnen. Ik ben gepest dus mijn zelfvertrouwen ligt ook laag. Ik huil snel terwijl ik dat niet wil.


























Ikzelf heb ook zo mijn goede en slechte kanten.

Te beginnen met het slechte. Ik kan erg ongeduldig zijn, vaak duurt iets me te lang, waardoor ik er mee stop. Ik maak dingen bijna nooit af en stop er vaak na een tijdje mee. Een uitzondering hierop is mijn blog, en daar ben ik echt heel blij mee. Verder lig/zit ik nooit stil, daar ben ik echt slecht in, haha. Ik ben ook nog eens lui, vaak neem ik me voor iets te doen, maar heb ik er toch geen zin in. Zo wil ik al een tijdje een nieuwe header voor mijn blog, maar het komt er maar niet van. Nog een voorbeeldje: Soms wil ik echt even vooruit werken met bloggen, alleen doe ik het toch niet.

Dan over naar mijn goede kanten, want die zijn er ook wel hoor! Ik vind van mezelf dat ik best creatief ben, en daar ben ik ook wel blij mee. Ik hou van webdesignen en van tekenen en dat doe ik best vaak. Ik zie vaak best goed aan mensen of ze zich ongemakkelijk voelen, of wanneer er iets is. Ik ben ook best positief ingesteld en ben helemaal niet zo vaak boos/verdrietig. Verder heb ik het idee dat is aardig beschaafd en netjes ben, niet overdreven hoor, maar gewoon normaal.



















Ik denk dat het goed is om soms even stil te staan bij de dingen die je iets minder vindt aan jezelf, maar dat het nog beter is om stil te staan bij de dingen die je goed vindt aan jezelf. Dat lijkt misschien arrogant, alsof je opschept over alles waar jij wel niet goed in bent, maar echt waar, dat is niet zo. Zolang je maar niet gaat lopen roepen "Ik ben supergoed in dit en dat en ik ben veel beter dan jij!" Dat mag je natuurlijk altijd denken, maar het kan echt niet om te gaan roepen dat jij iets wel hebt en iemand anders niet. Dat is weer iets voor je slechte eigenschappen/kanten, iemand anders afkraken om jezelf er beter door te voelen. Nogmaals: Natuurlijk mag je slechte dingen over iemand denken of jezelf beter vinden dan iemand anders, maar hou dat voor jezelf, betrek er geen anderen bij, want dan is het niet leuk meer.



















Even kort samengevat: Iedereen heeft verschillende kanten, waarvan je er vaak eentje laat zien. Je hebt slechte en goede kanten en eigenschappen en het is helemaal niet fout om daar eens bij stil te staan, daar leer je alleen maar van!

Ik hoop dat ik jullie in deze laatste uren van 2012 (of misschien dat je dit wel leest in 2013, dat kan natuurlijk ook) nog even een wijze les heb bijgebracht, en jullie even stil heb laten staan bij je eigen goede en slechte kanten. Wat zijn jou goede en slechte kanten?

Ik wens jullie alvast een goed begin van 2013 en een fijne jaarwisseling, kijk uit met vuurwerk en alles! Xoxo Maartje

0 reacties:

Een reactie plaatsen