7/01/2013

REVIEW | Hema dip & clean nailpolish remover

Ik ben dol op glitternagellak, maar ik haat het verwijderen ervan. Sowieso ben ik niet dol op het verwijderen van nagellak in het algemeen. Dat gedoe met watjes, niks voor mij. Dan stoot ik het flesje nagellakremover om, een andere keer zijn de watjes op. Bovendien is het totaal niet handig om mee op reis te nemen. Een heel pak watjes, zo'n grote fles nagellakremover. Gelukkig zijn er de laatste tijd een aantal merken gekomen met een potje waar je je vinger in steekt om de nagellak te verwijderen. Benieuwd hoe dit eruit ziet, hoe het werkt en bovenal: of het überhaupt wel werkt? Ik vertel het je.



Het idee van dit wonderbaarlijke potje is dat je je vinger in het gaatje steekt,een paar keer ronddraait en
weg is je nagellak. Het is eigenlijk best apart. In het potje zit een sponsje met een gat, waar je, zoals ik al zei, je vinger in moet steken. Het potje zelf ziet er heel simpel maar mooi uit. Felroze, dus hij valt goed op en het design is heel clean en basic, wat ik persoonlijk heel mooi vind. Sowieso ben ik wel fan van de designs van de hema, maar dat even terzijde.


Hier kun je het gat goed zien. Het lijkt misschien klein, maar je vinger past er makkelijk in. Je voelt dat er genoeg nagellakremover in het potje zit, wat ook wel fijn is, anders wil je nagellak er natuurlijk nooit af. De geur van de nagellak remover is anders dan de typische nagellak remover lucht. Hij ruikt erg zoet, misschien een beetje te zoet en soms ook wel misselijkmakend zoet. Ik had liever gehad dat de nagellak remover niet zo sterk geparfumeerd was, even als klein aandachtspuntje.

Dit is trouwens de achterkant van het potje. Om even te kijken naar de ingrediënten heb ik een lijstje gemaakt.

  • Ethyl Acetate: Een oplosmiddel, dit zorgt ervoor dat je nagellak oplost.
  • Alcohol: Dit kennen we allemaal wel, dit wordt ook gebruikt als oplosmiddel.
  • Aqua: Water, dit zorgt ervoor dat de alcohol en de Ethyl Acetate goed op kunnen lossen.
  • Ricinus Communis Oil: Een verzorgende olie, zodat je nagels niet uitdrogen.
  • Glycerin: Heeft een verzachtend en vergladdend effect, ook goed voor je nagels.
  • Cetyl Acetate: Wordt gebruikt als verzachtend middel, emulgator of verdikkingsmiddel.
  • Stearyl Acetate: Dit werkt verzachtend.
  • Oleyl Acetate: Wordt gebruikt als verzachtend mideel, emulgator of verdikkingsmiddel
  • Acetylated Lanolin Alcohol: Werkt als verzachtend middel.
  • Parfum: Dit zorgt voor de geur van een product.
  • CI 60725: Ook wel bekend als violet No. 2, dit is een kleurstof die producten een paarse kleur geven.
Ik hoop dat ik alles goed gevonden heb, ik heb namelijk niet heel veel verstand van ingrediënten, but google is my best friend, I lub him so much! Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie dit ook nuttig vinden, zo'n lijst met ingrediënten.  

De ingrediënten zien er verder goed uit opzich, geen acetone, dat is alweer een pluspunt. Wat ik wel vreemd vind is de kleurstof, like whut, waarom zou je kleurstof in een nagellakremover stoppen en bovendien, je ziet de kleur niet want er zit een sponsje in en de verpakking is roze. Beetje apart.



Hier zie je een beetje hoe het in z'n werk gaat. Mijn nagels ervoor, voorzien van een laagje extra glitterige glitters, vaak een hel om te verwijderen. Het is de bedoeling dat je je vinger in het potje stopt en je nagels dan ongeveer 15 seconden een beetje ronddraait, maar naar mijn idee werkt het bij glitternagellak fijner om je nagel er gewoon even stil in te houden en te wachten tot het er als het ware vanaf 'weekt'. Wel zijn je nagels hierna een beetje uitgedroogd, niet abnormaal, maar het is een must om je handen even in te smeren met een handcrème of een bodybutter. 

Voordelen
  • Niet te duur, het kost €4,50
  • Makkelijk te verkrijgen bij de Hema
  • Verwijdert je nagellak makkelijk en snel
  • Bevat geen aceton
  • Mooie clean verpakking
Nadelen
  • Droogt je nagels wel wat uit
  • Vreemde, té zoete geur
Ik vind dit echt een ongelofelijk handig product, gaat veel makkelijk mee op vakantie, het verwijdert je nagellak snel en tja, ik pak hem vaak als ik mijn nagellak er snel even af wil halen en ik geen gedoe wil met watjes. Wat mij betreft echt een aanrader!

Heb jij al eens zo'n potje met nagellakremover geprobeerd? 
Liefs Maartje




5 reacties:

Een reactie plaatsen