8/09/2013

BOOKS | Wreck this journal #1

Hup, daar ging ie in mijn -digitale- winkelmandje en de volgende dag had ik hem in huis, mijn wreck this journal. Ik begon natuurlijk blij met het lezen van de opdrachten, tot ik op een gegeven moment niet meer zo goed wist wat ik ervan moest vinden. In dit artikel vertel ik je waarom en wat ik hier verder mee ga doen.


Oke, ten eerste, begrijp me niet verkeerd, ik vind het idee van dit boek supertof, het probleem ligt alleen bij mij. Ik vind het namelijk hartstikke zonde om zo'n boek kapot te maken en op een of andere manier kan ik het gewoon niet. Ik weet dat het zonde van het geld is als je het niet doet, maar het voelt zo vreemd. Waarom zou je zo'n boek kapot maken, ik snap het niet en ik vind het zo moeilijk om te doen.

Dit betekend overigens niet dat ik het niet ga doen. Ik denk dat het best moeilijk word, maar toch ga ik het doen. Op de laatste pagina van het boek staat een hele mooie quote: 

'Als je jezelf uitdaagt en uit je vastgeroeste patronen breekt, vergroot je je wereld. En daar wordt je gelukkig van' - Keri Smith

Ik ben het hier wel mee eens, het gaat om jezelf uitdagen en dingen doen die je normaal niet zou doen. Ik denk dat, als ik eenmaal begonnen ben, het wel makkelijker wordt. Nogmaals denk ik echt dat het gewoon aan mij ligt, zo'n nieuw, net boek, net papier. Ik vind het zo zonde. Toch denk ik echt dat je hier wat van leert, het is heel out of the box en dingen anders doen dan normaal. 

Je zou het kunnen zien als het doorbreken van een muur, het eerste stukje is het zwaarste, daarna wordt het makkelijker. Wanneer het boek eenmaal kapot is kun je er niks meer aan doen, dan kun je hem net zo goed helemaal kapot maken, snap je? 


Dit zijn bijvoorbeeld een paar van de opdrachten. Like whut, het boek mee onder de douche nemen? Ik denk dat ik hier iets op ga verzinnen en hem niet echt mee onder de douche ga nemen. Wat dacht je van verven en het dan uit laten lopen naar beneden, of er met een waterspuit op sprayen, in elk geval iets met water. En de omslag ga ik denk ik 'bekaften' met plaatjes en leuk papier, zodat het echt 'mijn boek' wordt. 

Ik ga jullie hier van op de hoogte houden, dit is namelijk het eerste artikel over mijn wreck this journal boek, maar er komen er meer. Ik ga jullie later alle pagina's laten zien en jullie als het ware meenemen door mijn boek. Dit is ook wel een beetje een persoonlijk artikel, omdat je jezelf echt los kunt laten in zo'n boek, als het ware.

Ik heb mijn wreck this journal gekocht op bol.com voor €12,99, dit is de Nederlandse versie. De Engelse versie is nu afgeprijst naar €9,99, dus mocht je het geen probleem vinden om hem in het engels te hebben dan is dat misschien wel een goed idee.

Hebben jij dit boek ook, en wat vind je ervan?
Liefs Maartje

3 reacties:

Een reactie plaatsen