8/03/2013

REVIEW | The body shop body butter papaya

Jullie zagen hem al in mijn shoplog, deze body butter van de body shop. Ik had al veel gehoord over de body butters, maar ik vond ze vaak te duur. Ik bedoel, zestien euro voor een body butter is wel erg veel, dan moet ie wel heel fijn zijn. Laatst kwam ik weer bij de body shop en was er sale. Ik sloeg mijn slag en kocht deze body butter in de geur papaya voor maar acht euro. Zijn deze body butters echt zo fijn, of zijn ze overpriced?


Ik vind de verpakkingen van de body shop sowieso erg leuk. Het heeft iets heel 'natuurlijks', in de zin van dat het goed is voor de natuur, ik denk dat dit mede komt door de vrucht op de dop. De verpakkingen zijn ook makkelijk te stapelen, handig als je er meerdere hebt.


Hier de ingrediëntenlijst, ik zie bijna helemaal bovenaan Cacao Seed butter staan, dan zie ik Shea butter, verschillende oliën. Ziet er goed uit op het eerste gezicht. Wel zie ik alcohol staan, helaas. Gelukkig staat dit niet helemaal bovenaan. Verder heb ik niet heel veel verstand van de ingrediënten, maar ik vind het er goed uit zien.


Dan de substantie, het is echt een boter, zo dik. Hij wrijft makkelijk uit en wordt zachter als het warm wordt. Echt heel fijn. Ik vind het in de zomer minder fijn om zo'n dikke crème over mijn hele lichaam te gebruiken, maar het is echt geweldig voor summerproof voeten. Echt, een wondermiddel. Smeer het op je voeten voor je gaat slapen en je hebt de volgende dag babyvoetjes. Heerlijk!


Je kunt op de foto goed zien dat het best wel een dikke body butter is. Hij smeert wel makkelijk uit en zoals ik al zei, hij werkt geweldig. De geur is heel lekker fruitig, echt zomers. Wel is het best wel een zoete geur, daar moet je van houden. Ik vind alleen de combinatie van de geur en de substantie vreemd. In de zomer gebruik ik zelf liever een lichte, dunne body butter, of liever nog een body lotion. De geur is zomers en zou dus beter passen bij een dunne body butter, terwijl de substantie veel beter bij de winter past, omdat ie zo dik is.

Ik ben echt heel blij met deze body butter, hij is echt heel fijn voor droge plekjes. Ik weet niet of hij nog te koop is of dat ie al uitverkocht is. Ik heb later ook nog de body butter in de geur citroen gekocht, de papaya body butter zag ik niet meer maar ze hadden nu de citroenversie in de uitverkoop. Deze vind ik eigenlijk nog lekkerder, die geur, ahh. Super fris en fruitig, jum. Toen ik laatst weer bij de body shop was hadden ze de chocomania body butter in de uitverkoop. Het waren wel allemaal verschillende filialen, dus ik weet niet of het per filiaal verschilt, maar ik zou zeker een kijkje nemen, want voor acht euro zijn deze body butters echt een aanrader.

Heb jij wel eens een body butter van de body shop gehad, en ik welke geur?
Liefs Maartje


0 reacties:

Een reactie plaatsen