9/13/2013

BACK TO SCHOOL | DIY boeken versieren

Ik hou van dingen die net wat anders zijn dan 'normaal', iets wat niet iedereen heeft en -vaak- ook iets wat niet iedereen geweldig vind. Want anders is niet normaal. Ik ga je vandaag laten zien hoe je je boeken net iets aparters/anders kunt geven. Het is echt heel simpel en don't worry als je boeken heel toevallig al gekaft zijn, dat komt namelijk heel goed uit.


























Deze Do It Yourself is super easy, al kost het je wel aardig wat tijd, dus weet waar je aan begint voor je hele bureau onder de plaatjes ligt en je nog drie boeken niet gekaft hebt (!!!). Oke, het enige wat je nodig hebt zijn natuurlijk boeken (dûh), kaftpapier, doorzichtig plakplastic, plaatjes, lijm en een schaar. Verder kun je nog etiketten, washitape, pennen, etc. gebruiken, het licht eraan wat je leuk vindt. Alles is mogelijk dus leef je vooral uit.



Hetgene waar het om draait, de plaatjes. ik ben begonnen met het zoeken van plaatjes, dit heb ik gedaan op weheartit en al deze plaatjes heb ik op een A4 papier geplakt (met photofiltre studio x). Je moet dus opzoek naar plaatjes die jij leuk vindt. Zo heb ik plaatjes van kittens en eten, maar heb ik ook kledingsetjes gemaakt op polyvore en die uitgeprint. Je kunt doen wat je wilt, als jij heel erg van beauty houdt kun je make-up producten op je kaft plakken, je kunt zelfs je eigen (instagram) foto's gebruiken. 




Als je eenmaal al je plaatjes uitgeknipt hebt is het alleen nog maar een kwestie van opplakken. Zelf heb ik best wel veel plaatjes per boek gebruikt, gewoon omdat ik het mooi en leuk vindt. Als je het te druk vindt zou je altijd wat minder plaatjes kunnen gebruiken bijvoorbeeld. Ook kun je als je dat leuk vindt gebruik maken van washi tape, dat is een soort plakband maar dan met allerlei patroontjes (te koop bij o.a. de Hema en de Action) of je kunt er zelf dingen opschrijven of tekenen.


De laatste stap is het beplakken van je boeken met plakplastic, ook wel cover foil (te koop bij de Hema). Dit zodat je boeken langer mooi blijven en de plaatjes er goed op blijven zitten. Het handige is dat, mocht je er zat van zijn, je het er zo weer af kunt halen en je boeken even opnieuw kunt kaften. 

Als jij je boeken ook gaat beplakken, stuur me dan een foto van het resultaat via twitter of instagram (allebei @maartjuuuuh) want dat vind ik leuk, haha. In elk geval, als je dit gaat doen, heel veel succes!

Liefs, Maartje




4 reacties:

Een reactie plaatsen