9/07/2013

BEAUTY| Before I die I want to dye my hair

Oke, tuurlijk. Je haar verfen is ook echt zo'n 'before I die' ding. Niet bepaald. Toch vind ik dat het op mijn before I die (of dye) lijstje hoort. En dat terwijl ik mijn haar al een paar keer geverfd heb. Maar toch is dit anders, ik wil mijn haar ooit nog eens in een felle kleur verfen, en dan niet rood/oranje, maar echt een hele onnatuurlijke kleur. Vandaag ga ik jullie een aantal mooie foto's laten zien van felgekleurde kapsels die ik helemaal geweldig vind.

Bij een felle kleur haar denk ik aan roze, lila en turquoise, dat zijn in elk geval de kleuren die ik het mooiste vind. Het is, op z'n zachts gezegd, best wel gewaagd om je haar in een felle kleur de verfen. Het is toch iets wat je niet heel vaak ziet en de kans is groot dat niet iedereen het erg mooi vindt. Ik denk dat het voor sommigen best lastig is om zoiets te doen, want wat dacht je van de reacties van je klasgenoten, collega's, vrienden en familie? Het staat zwart op wit dat niet iedereen het mooi vindt, maar dat is bij alles zo. Wanneer je je bij alles wat je doet afvraagt wat anderen dan van je vinden wordt je daar echt niet gelukkig van. Wanneer je dingen doet die je zelf wilt en zelf leuk vind wel.

Bron foto's: weheartit.com

Ik trek me niet zo snel iets aan van wat anderen van me vinden en daar ben ik best blij mee. Ik hou ervan om dingen te doen die anders zijn dan 'normaal'. Ik draag de dingen die ik leuk vind en waar ik me fijn in voel, want ik moet het dragen. Echt waar, zolang jij je fijn voelt bij de dingen die je doet is het goed. Doe wat je wilt en wat je leuk vindt, wat anderen ook van je vinden.

Dan even naar waar dit artikel eigenlijk om draait, gekleurd haar. Zoals ik al zei, wil ik mijn haar dus ooit nog eens in een felle kleur verfen, het liefst lila, pastelroze of turquoise. Welke leur daar ben ik nog niet helemaal uit. Wat ik wel weet is dat ik mijn haar echt niet heel lang felgekleurd wil hebben, het liefst wil ik een spoeling die er na een aantal keer wassen weer uit is. Ik vind het gewoon tof om eens te proberen, that's it. Het enige waar ik mee zit is dat ik donkerblond/lichtbruin haar heben ik niet zeker weet of dat heel mooi wordt als je je haar een lichte kleur verft. Ik zou het dan moeten blonderen en dat wil ik liever niet. Als een van jullie hier toevallig ervaring mee heeft dan hoor ik het graag!

Zou jij je haar in een felle kleur willen/durven verfen, en zo ja, welke kleur?
Liefs, Maartje




3 reacties:

Een reactie plaatsen