9/28/2013

Over alles wat ik nog wil hebben

Ik ga het opbiechten, ik ga er niet meer omheen draaien, het is nou eenmaal zo. Ik wil teveel. Hoe het komt weet ik niet, misschien is er gewoon te veel, te veel leuke dingen en te veel keus. Dan zie ik daar weer iets leuks, maar ik vond dat andere ook zo leuk. Het is allemaal zo materialistisch. Alsof ik niet al genoeg heb. Ik zit telkens met het idee om een wishlist artikel te maken, maar dat lijkt me toch geen goed idee, dan lijkt het nog meer (en kom ik ondertussen nog meer leuke dingen tegen). In plaats daarvan ga ik gewoon maar even wat op papier zetten, een soort column. Gewoon om alles voor mezelf ook weer een beetje op een rijtje te krijgen, al klinkt dat wel erg dramatisch moet ik eerlijk zeggen.

Laten we bij het grootste beginnen. Ik wil graag een eigen fotocamera. Ik ben dol op fotograferen, alleen heb op dit moment geen eigen camera, alleen die van mijn ouders. Dit is een spiegelreflexcamera, maar hij maakt geen geweldige foto's en bovendien kan ik er niet mee doen wat ik wil. Zo zou ik graaf heel veel outfitfoto's willen maken, maar dan zou ik hem mee naar school moeten nemen en dat is niet zo handig met de camera van mijn ouders heb ik het idee. Ik weet al precies welke camera ik wil, namelijk de Canon EOS 600D. Niks te twijfelen, het enige probleem is het geld. Of beter gezegd, het feit dat het geld er niet is. Bij mij niet in elk geval. Nu wil ik deze camera waarschijnlijk voor sinterklaas en mijn verjaardag samen vragen, maar ook daar ben ik nog niet helemaal uit. Wat ik wel weet is dat ik moet sparen.

En tja, dat gaat niet zo makkelijk. Zoals ze ook wel zeggen, makkelijker gezegd dan gedaan. Want ondertussen liggen er alweer zoveel leuke dingen in de winkel, heb je dit even nodig, tja, en dat kost toch maar een paar euro dus vooruit. Neem dan een baantje, denk je vast. Maar ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik woon best wel afgelegen, een krantenwijk bij mij in de buurt is bijna mogelijk en bovendien heb ik daar veel te weinig tijd voor (tenzij ik 's ochtends om vijf uur in plaats van zes uur op te staan maar het enige wat ik dan wil is slaap).

Ik denk dat ik toch het meeste uitgeef aan kleding. Ze hebben zoveel leuke dingen. Dan heb ik ook nog eens een h&m en een forever21 app waarop ik kijk als ik me verveel (wat nog al vaak is) en dat bevordert mijn plan van het verminderen van uitgaven ook niet echt. Nu krijg ik kleedgeld, en dat mag ik alleen uitgeven aan kleding, sieraden en schoenen, maar laat dat juist hetgene zijn wat ik graag wil. Ik wil een paar mooie zwarte hakken (ik heb echt geweldige gezien. De prijs? 120 euro. Dag oh zo mooie schoenen), dat ene geweldige jurkje voor 30 euro waarmee mijn kleedgeld in een keer weg is als ik hem koop. Dat doe ik dan ook maar niet, maar dat neemt niet weg dat ik hem nog steeds wil, dus daar zit ik dan. Elke keer kwijlend voor mijn beeldscherm naar dat leuke jurkje te staren (oke nee, dat is overdreven, maar je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel). Oh, en toen ik in de stad was kon ik die geweldige, zachte, oversized sweater niet laten liggen, waardoor meer dan de helft van mijn kleedgeld van oktober ook al weer weg is, en dat terwijl oktober nog niet eens begonnen is. Nu vergeet ik dat ik ook nog graag een leren en een spijkerjack wil.

Dan is er nog het feit dat ik graag een nieuwe schooltas wil. Die krijg ik van mijn ouders, alleen nu is het probleem dat ik niet weet welke. Ik weet niet wat ik wil, een rugzak of toch liever een schoudertas? Nu heb ik wel een geweldige vlieger en vandam tas gezien (ja, die mega awesome tassen met pistolen en messen erin). Maar... 365 euro voor een tas. Dat is me toch echt iets teveel (en mijn ouders ook ofcourse, haha).

De conclusie is dus dat ik gewoon teveel wil. Niks mis mee opzich, ik kan gewoon niet alles kopen en daar zal ik mee moeten leven. Ik zal moeten accepteren dat ik niet alles wat ik wil kan kopen (oh wat klinkt dat vreselijk clich├ę) en dat vind ik echt niet erg. Het is nou eenmaal zo, en bovendien zou het best wel erg zijn als ik alles wat ik wil zou kopen of zou krijgen. Ik heb genoeg, dus ik vermaak me de komende tijd wel met willen, ook leuk toch, haha?

3 reacties:

Een reactie plaatsen