1/20/2014

Five favorites #1

Hey, goedemorgen. Het is weer maandag, nieuwe week, nieuwe kansen zullen we maar zeggen. Ik wil deze maandag even goed beginnen dus daarom leek het me leuk om een five favorites artikel te maken. Dit idee komt van Esmay, ik heb haar blog al wel vaker genoemd geloof ik (maar ik weet het niet meer zeker gezien het feit dat ik een geheugen als een vergiet heb) maar het is in elk geval de moeite waard om even te kijken. In elk geval, de vijf favorieten van vandaag.





Book The perks of being a wallflower - Stephen Chbosky

Dit boek is gewoon zo leuk. Het verhaal is gaat over een jongen, Charlie, van zestien jaar (als ik het goed heb). Hij is verlegen, slim maar niet heel sociaal. Het is een engels boek maar heel makkelijk te volgen, dus ook als je niet heel goed bent in engels is dit echt een leuk boek. 
Charlie is a Freshman, and while he's not the biggest geek in the school, he is by no means popular. Shy, ntospective, intelligent beyond his years yet socially awkward, he is a wallflower, caught between trying to live his life and trying to run from it. Charlie is attempting to navigate his way trough uncharted territory: the world of first dates and mixed tapes, family, dramas and new friends; the world of sex, drugs and the rocky horror picture show, when all one requires is that perfect song on that perfect drive to feel infinite. But charlie can't stay on the sideline forever. Standing on the fringes of life offers a unique perspective. But there comes a time to see what it looks like from the dance floor.
Mocht je dit boek nou echt niet in het engels willen lezen, dan is 'ie er ook in het nederlands onder de naam 'de belevenissen van een muurbloempje' (WAAR-OM hebben engelse boeken die vertaald zijn naar het nederlands altijd zulke stomme en suffe titels?).










Site/Programm codeacademy & spotify

Dit zijn er eigenlijk twee maar don't care, ik tel ze even als eentje. Codeacademy is echt heel leuk, hier kun je jezelf de basic's van html leren en oh het is echt verslavend om te doen. Echt heel leuk en heel simpel, je krijgt bij elk 'onderdeel' uitleg en een opdrachtje om te oefenen. Hier kan ik me dus echt makkelijk een paar uur mee vermaken. 

Dan spotify, wat ben ik blij dat ik dit ontdekt heb. Serieusly heaven. Ik vind het zo handig en leuk. Je kunt dus een eigen playlist maken en die afspelen, maar ook luisteren naar die van anderen. Ook is er een soort discover pagina waar je dus allemaal nieuwe muziek kunt ontdekken. Ik heb trouwens gewoon de gratis versie gedownload en dat werkt gewoon heel fijn eigenlijk.









Outfit Oversized cardigan + knee high socks

Misschien een beetje raar, een outfit, maar ik heb dit echt zo vaak gedragen de afgelopen tijd. Het is echt super comfortabel maar toch wel leuk. Ik was nooit echt zo van de rokjes maar ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk nog fijner vind dan een broek, en dat zegt heel wat. Het vest komt van de Urban Outfitters en ik ben er echt dol op. Eronder draag ik gewoon zo'n zwart simpel rokje van de h&m en een zwart t-shirt. Mijn sjaal en knee socks komen ook van de h&m. Ik vind zulke sokken echt heerlijk, ze houden je benen lekker warm haha. 












Thing to look forward to Canon EOS 600D

Oke, sorry, sorry, en nogmaals sorry voor het feit dat deze camera de afgelopen tijd in bijna al mijn blogpost voorbij is gekomen maar ik wilde hem toch nog even noemen. Ik ben namelijk zo ongelofelijk blij en ik kan bijna niet wachten (nog vijf weken tot ik hem krijg, ik ga de dagen echt aftellen denk ik, haha). Ik ben ik elk geval van plan om wanneer ik hem echt heb ongelofelijk veel foto's te gaan maken en te gaan bloggen en ik ben gewoon blij. Ik word serieus al blij als ik er aan denk ehhh.







Weather Spring-ish

Hoewel het nog volop winter hoort te zijn schijnt het zonnetje toch maar mooi en daar word ik blij van. Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw (...). Ook merk ik dat het gewoon al weer langer licht is, het was zaterdag om vijf uur nog helemaal licht. 

Een fijne maandag gewenst!
Liefs, Maartje.


2 reacties:

Een reactie plaatsen