1/01/2014

Happy new year + 'goede voornemens'

Heee, welkom in 2014. Het blijft toch een beetje een raar idee als je 's avonds om vijf voor twaalf op de klok kijkt en je bedenkt dat over vijf minuten het nieuwe jaar begint. Ik vind de overgang altijd een beetje raar, dan is opeens het nieuwe jaar begonnen maar ik heb nooit het idee dat er echt iets verandert. Natuurlijk heb ik, lekker cliché, een lijstje met goede voornemens gemaakt  waaraan ik me hopelijk ga houden.


Om heel eerlijk te zijn vind ik goede voornemens altijd een beetje stom, waarom zou je ze maken als je je er toch niet aan gaat houden, beetje zonde van je tijd (of zie ik dat verkeerd?). Daarom begin ik ook niet aan al die standaard voornemens als meer sporten, gezonder eten. Dat is gewoon niks voor mij en gaat ook niet werken. Toch heb ik een aantal 'leuke' goede voornemens/doelen bedacht waar ik me wel aan wil houden, of het in elk geval wil proberen.

Meer tekenen
Ik heb van school een dummie (zo'n tekenboek met een harde kaft en mooi dik papier) gekregen, deze gebruiken we ook tijdens de tekenlessen, maar het lijkt me leuk om er iets meer uit te halen. Ik heb hem sinds het begin van het schooljaar en er staan nog maar elf tekeningen in waarvan het grootste deel niet eens af is. Ik wil dus heel graag meer gaan tekenen, ik vind het leuk om te doen en ik word er rustig van. Bovendien heb ik na de zomervakantie geen tekenen meer op school, ik ga dan naar de derde (duurt nog even hoor maar toch) en vanaf de derde heb je dus geen tekenen meer, dat is gewoon een 'regel' bij mij op school. Nogal jammer maar oké, dan moet ik zelf maar zorgen dat ik veel ga tekenen.

Minimaal één artikel per week posten
Dit is denk ik iets waar ik wel mijn best voor moet gaan doen, maar het zou moeten kunnen. Ik wil heel graag meer gaan bloggen omdat ik het leuk vind om te doen. Ik wil mijn blog heel graag verbeteren (dus mochten er dingen zijn die volgens jou beter kunnen, laat het me vooral even weten want daar help je me mee!) en het lijkt me gewoon zo tof als mijn blog iets groter wordt.

Ik wil qua blogposts vooral dingen schrijven die ik zelf graag zou willen lezen bij anderen, ik wil het op mijn manier doen en het liefst net ietsje anders dan anderen. Ik wil telkens wanneer ik een idee heb voor een artikel bij mezelf nagaan of ik het zelf leuk zou vinden om te lezen. Zo wordt het echt nog meer 'mijn' blog (dat is het natuurlijk al maar you know what I mean (hoop ik)).

100 volgers en 200 blogposts halen
Nog iets betreft mijn blog, ik zou het echt geweldig vinden om dit jaar de 100 volgers en natuurlijk 200 blogposts te halen. Wat betreft volgers zit ik nu op 60, wat betreft artikelen op 160. Bij beide nog 40 dus, haha. Blogposts moet sowieso wel lukken, volgers ook hoop ik. En ach, mocht het niet zo zijn, ook geen ramp natuurlijk, want ik doe dit omdat ik het leuk vind en dat is het belangrijkste.

Een camera kopen
Ik wil heel graag een eigen spiegelreflex. Wij hebben er thuis wel een, maar ik zou heel graag mijn eigen willen. Ik weet nog niet welke, daar twijfel ik nogal over, het liefst wil ik een canon EOS 600D maar die zijn zo ongelofelijk duur en ik betwijfel of dat gaat lukken, daarom heb ik ook al gekeken naar een canon EOS 1100D en naar een nikon D3200. Ik ben er nog niet helemaal uit, dus als iemand advies heeft, dat is meer dan welkom. Oh, en het liefst wil ik er ook een statief bij want dat kan ik ook outfitposts gaan maken.

Ik denk dat dat het wel zo'n beetje is, dit is in elk geval het belangrijkste. Wat me wel heel leuk lijkt is om volgend jaar terug te kijken op dit lijstje en te kijken of het me allemaal gelukt is, haha.

Heb jij nog goede voornemens voor dit jaar?
Liefs, Maartje.

2 reacties:

Een reactie plaatsen