1/22/2014

Music of the moment #2

Hi, iets wat ik altijd leuk vind om te lezen bij anderen is hun 'music of the moment/currently listening' posts. Ik luister best veel muziek en ik vind het ook leuk om nieuwe muziek te ontdekken en daarom ga ik nu mijn currently listening lijstje met jullie delen en ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden!

Ik heb een beetje anders gedaan dan 'normaal', omdat ik het invoegen van allemaal filmpjes nooit zo mooi vind staan (haha) dusja, laat maar weten wat je van deze manier vindt.

The script
Ik heb eigenlijk het hele album van the script veel geluisterd, ik heb de cd en het blijft mooi. Ik denk dat Millionaires mijn favoriet is van de hele cd, ik vind dat filmpje en de songtekst beide prachtig, maar Six degrees of separation vind ik ook erg mooi. Klik hier om het hele album te luisteren.

Demi Lovato
Ik had nooit echt liedjes van haar gehoord, maar laatst luisterde ik er eens naar en wauw, wat kan zij geweldig zingen. Hele mooi en rustig. Ik ben vooral dol op Warrior en op Skyscraper, die heb ik echt heel veel geluisterd.

Passenger
De liedjes van passenger vind ik altijd zo ongelofelijk mooi, heel rustig, daar hou ik over het algemeen wel van. Zijn muziek doet me altijd een klein beetje denken aan schotland, haha. Ik vind zijn hele cd all the little lights echt prachtig, maar mijn twee favoriete liedjes zijn toch wel Let her go (hoe kan het ook anders) en Wrong direction. Oh, en even off-topic, ik vind die foto hierboven van passenger echt prachtig, haha.

Beyoncé
Ik had nooit echt veel met beyoncé (vraag me niet waarom) maar eigenlijk vind ik haar liedjes heel leuk. Ik heb vooral veel geluisterd naar If I was a boy (ook meteen mijn favoriet denk ik), Halo, Love on top, Best thing I never had en Run the world (girls).

Robbie Williams
Mijn moeder heeft de nieuwe cd van Robbie Williams laatst gekocht, swing both ways heet 'ie. Er is een liedje van die cd die ik echt heel mooi vind, namelijk Little green apples. Het is een heel schattig liedje, als je hem hoort snap je denk ik wel wat ik bedoel.

Ed Sheeran
Misschien weet je het al wel, maar ik ben echt dol op Ed Sheeran <3. Nu heeft hij een nummer geschreven en gezongen voor the Hobbit, I see fire. Het is een beetje een mysterieus liedje, maar wel heel mooi. Ook weer best wel rustig. Zeker de moeite waard om even te luisteren.

Elton John
Ik heb de laatste tijd ook erg veel geluisterd naar Elton John. Het grappige vind ik dat ik veel van de liedjes toch al wel eens had gehoord toen ik ze 'ontdekte'. Zo heb ik geluisterd naar Can you feel the love tonight (waarvan ik bijna zeker weet dat je hem wel kent), Don't go breaking my heart, Sorry seems to be the hardest word, Your song en Hello hello (samen met Lady Gaga, wat is haar stem eigenlijk mooi <3).

Earth, Wind & Fire
Ook luister ik echt best wel veel naar Fantasy van Earth, Wind & Fire, het is best een vrolijk lied en ik vind het gewoon leuk haha. Een beetje zo'n lied waar je productief van wordt, dus dat is ook best wel fijn. Het is echt al een oud nummer maar oh zo leuk.

John Legend
Ik vind zijn liedje All of me zo mooi, heel lief en schattig. Zijn stem is echt mooi en ik vind de clip ook heel tof, in zwart wit. Ik vind Made to love ook een mooi nummer, maar All of me blijft toch wel mijn favoriet, haha. Oh, en even off-topic, ik vind John Legend zelf ook best wel knap.

Bastille
Het nummer Pompeii heb ik het afgelopen weekend echt non-stop geluisterd, omdat ik heb gewoon echt een mooi nummer vind en het is echt zo'n lied om productief te zijn. Muziek keihard aan en even knallen, vind ik altijd wel fijn en dat lukt wel met dit lied.

MGMT
Van het lied Kids krijg ik echt zo'n instant-summer feeling en dat is fijn want ik hou van zomer. Ook deze heb ik het afgelopen weekend heel veel geluisterd. Eigenlijk wil ik nu al een summer-playlist maken met deze erop en die dan luisteren als ik op vakantie ga, dan krijgen die liedjes echt een speciale herinnering.

Eminem ft. Rihanna
The Monster is echt zo'n typisch top 40 nummer, niks mis mee. Het is echt een leuk lied om mee te zingen (het refein dan, de rap ga ik niet eens proberen haha). Gewoon een leuk lied, niet heel bijzonder maar gewoon leuk.













James Blunt
Ik vind het liedje Bonfire Heart van James Blunt ook erg mooi, deze hoorde ik best vaak op de radio en ik vond het eigenlijk wel leuk. Zijn stem doet me heel erg denken aan Passenger, iets lager maar het lijkt wel op elkaar. Het klinkt in elk geval heel mooi, haha.

Macklemore & Ryan Lewis
Oke, mag ik heel even zeggen hoe dol ik ben op Macklemore. Ik vind het liedje Same Love echt geweldig, het onderwerp is heel mooi en ik vind het tof dat hij over dit soort onderwerpen zingt. Homoseksualiteit is toch iets wat niet overal evenveel gewaardeerd wordt terwijl dat wel zou horen en ik vind het mooi dat hij daar op deze manier aandacht aan besteedt. Bovendien vind ik het ook gewoon een mooi lied, maar toch, respect <3.

Imagine Dragons
Last but not least, Demons van de Imagine Dragons. Het is een beetje een mysterieus liedje, zo kun je het denk ik het beste beschrijven, wel heel mooi. Ik heb er eigenlijk niet heel veel over te zeggen, gewoon een leuk nummer.

Dat waren de liedjes die ik de afgelopen tijd veel heb geluisterd, het zijn er nogal veel maar ik hoop dat jullie dat niet erg vinden. Ik vind het zelf altijd leuk om dit soort artikelen te lezen dus ik hoop dat jullie dat ook vinden haha. Ik ben ook benieuwd of je het leuk vindt op deze manier, dus niet met ingevoegde filmpjes. Oh, en waar heb jij de laatste tijd naar geluisterd?

Fijne dag gewenst,
liefs Maartje.

2 reacties:

Een reactie plaatsen