2/16/2014

Meet Gerrit

aka my other valentine. Zoals ik gisteren dus al zei had ik stiekem nog een valentijn. En nee, het is geen jongen, of nouja, het is een jongen, maar geen mens. Het is ons kleine stiertje. Voor wie het nog niet wist, ik woon op een soort boerderij, niet echt een boerderij, maar we hebben wel aardig wat dieren. Kippen (sinds kort), duiven, geiten, een kat én koeien. Het is gewoon voor de lol, het zijn eigenlijk gewoon huisdieren, niet voor het vlees of de melk of iets dergelijks. Laatst heeft Lucy, de mama-koe, een kalfje gekregen met de naam Gerrit Polle.



































Oke, waarschijnlijk het eerste wat je nu denkt: Welke idioot noemt zijn kalfje nou Gerrit Polle. Let me explain. De helft van het gezin wilde zonder pardon dat 'ie Gerrit zou heten, Gerrit en niks anders, punt uit. Niet dus. De andere helft wilde namelijk geen Gerrit, maar iets in de trant van Joppe, Melle, Polle, etc. Ik was #teampolle overigens. Ruzie, ruzie en nog eens ruzie, tot mijn ouders er genoeg van hadden en zelf maar besloten hebben. Gerrit Polle dus, een combinatie. Wie hem Gerrit wil noemen noemt hem Gerrit en wie hem Polle wil noemen noemt hem Polle, problem solved.

Ach, en weetje, het maakt me verder ook niet zoveel uit. Het belangrijkste is dat 'ie echt ongelofelijk lief en schattig is. Het liefst wil ik hem omhelzen en helemaal doodknuffelen (nouja, dat net niet maar you know what I mean) maar dat vindt hij niet echt geweldig dus dat zal ik maar niet doen. Hij is nu drie weken en hij herkauwt al een beetje en eet ook al koeienkoek (ja, dat bestaat). Hij is heel nieuwschierig maar stiekem is 'ie best wel bang maar hij is zo schattig en lief.

En daarom is/was Gerrit mijn andere valentijn <3.

Deze foto's zijn trouwens gemaakt met mijn nieuwe camera. De foto's zijn nog niet geweldig (en met flits want ik heb ze vrijdagavond gemaakt en toen was het al donker) maar ik wilde het toch even met jullie delen

Liefs Maartje.

1 reacties:

Een reactie plaatsen