8/23/2014

Italy 2014 | Day 1,2 & 3

ZATERDAG 16 AUG/ZONDAG 17 AUG/MAANDAG 18 AUG Hey guys, het is alweer veel te lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. Het laatste artikel was alweer meer dan een week geleden, en dat terwijl ik laatst gezegd heb dat ik om de dag een artikel wilde plaatsen, eh, gaat lekker. In elk geval, sorry daarvoor, haha. Op dit moment zit ik in Italië, en het leek me leuk om jullie een beetje op de hoogte te houden van wat ik zoal doe (al is dat niet ongelofelijk veel) door een soort travel diary bij te houden, dat klinkt allemaal heel fancy enzo, maar wat het eigenlijk inhoud is dat ik gewoon iedere dag een soort verslagje post van wat ik heb gedaan. Nu zijn er dus ook dagen die niet zo heel bijzonder zijn, dus dan doe ik ze bij elkaar in een artikel, zoals nu. Ik hoop dat jullie dit een beetje leuk vinden, haha!

































ZATERDAG
We moesten lekker vroeg uit bed, twee uur 's nachts om precies te zijn, om drie uur weg van huis zodat we om vijf uur op het vliegveld zouden zijn. We vlogen om 7 uur 's ochtends vanuit Weeze naar Perugia. Het was echt een hele korte vlucht, ongeveer een uur en drie kwartier, dus dat was wel fijn. Daarna bagage en de auto's ophalen, we hadden twee kleine autootjes gehuurd (dat was veel goedkoper dan één grote), alles ging helemaal goed, nu alleen nog de weg naar het huisje vinden. Op een gegeven moment moesten we even stoppen om te kijken waar we heen moesten, maar toen wilde de andere auto (waar mijn vader inzat) niet meer rijden, dus wij echt vanalles proberen en gelukkig deed 'ie het na een poosje wel weer. We hadden in een dorpje dicht bij het huis afgesproken met de eigenaar, die zou ons dan naar het huisje brengen, maar we waren redelijk vroeg, dus hebben we eerst even wat gegeten en daarna zijn we boodschappen gaan doen. Toen we daarmee klaar waren kregen we weer geen beweging in de auto, er kwam een man helpen maar die kreeg hem ook niet vooruit. Uiteindelijk is het wel gelukt en zijn we naar het huisje gegaan. De rest van de middag hebben we een beetje rustig aangedaan, lezen, zwemmen, zonnen, etc. Van de auto hebben we verder geen last meer gehad gelukkig, maar het was wel even schrikken, het zou redelijk balen zijn als 'ie het op de eerste dag al zou begeven, haha. 's Avonds heb ik samen met mijn moeder en mijn broertje nog even een paar boodschappen gedaan bij de Emi, dat is zo'n huge supermarkt, heel leuk en je kijkt je ogen uit!

ZONDAG
Zondag hebben we de hele ochtend en middag niet zoveel gedaan. 's Avonds wilden we nog even wat boodschappen doen (weer bij de grote supermarkt) maar hij was dicht, dus zijn we doorgereden naar het dorpje/stadje Todi, dat was ook echt heel leuk. Helaas had ik mijn camera niet mee, omdat het plan was om alleen boodschappen te gaan doen (beetje raar om dan je camera mee te nemen, don't you think?). In Todi hebben we een beetje rondgelopen en daarna zijn we pizza gaan eten bij een heel leuk restaurantje, je zat buiten op een soort dakterras met heel mooi uitzicht. Daarna hebben we nog een ijsje gegeten (want Italië = pizza & ijs & ander lekker eten <3) en zijn we terug naar het huisje gegaan.

MAANDAG
Maandag hebben we ook niet heel veel gedaan, zwemmen, zonnen en lezen. Oh, en ik heb weer een sims gespeeld, daar heb ik eindelijk weer eens tijd voor. Zouden jullie het eigenlijk leuk vinden als ik eens een artikel maak over mijn sims poppetjes o.i.d., geen flauw idee of iemand dat leuk zou vinden dus let me know haha!

Dat waren de eerste drie dagen van mijn vakantie,
I'll keep you posted!
Love,
Maartje.

2 reacties:

Een reactie plaatsen